1) Modtag automatisk nye udsendelse som Podcast i HD-kvalitet via iTunes og 2) modtag her min
ugentlig opsamling via email om seneste nyt
View Other Content
Kategorier See All →
Søg artikel
Recent Articles
Recent Comments
-
Derfor har jeg solgt min Ma...Guest - apr 29 2012 16:40
-
Derfor har jeg solgt min Ma...Guest - apr 29 2012 16:33
-
Jailbreak din iPhone 4s og...Smoelgaard - apr 26 2012 12:26
-
Jailbreak din iPhone 4s og...Guest - apr 25 2012 14:57
-
Sådan ripper du Blu-Ray, DV...Guest - apr 22 2012 20:33
-
Sådan ripper du Blu-Ray, DV...Guest - apr 22 2012 16:46
MyMovies - Del 4: Dune, iOS og Android
feb 13 2012 10:07 | TSS in Kickstart Dit Mediecenter
MyMovies - Del 4: Dune, iOS og AndroidSom beskrevet i MyMovies - Del 3: Konfiguration af My Movies kan My Movies også levere meta-data til forskellige netværks afspillere. I guiden var der fokus på at få opsat meta-data til Dune afspillere, samt at få konfigureret online synkronisering så man kan benytte en iOS eller Android enhed med Apps fra My Movies.
Nedenstående er kort gennemgang af hvordan man "browser" sine film ved hjælp af den data My Movies har genereret. Efterfølgende er en gennemgang af hvordan man benytter en iPad som fjernbetjening til en Dune afspiller.
Bemærk at denne guide, ligesom de foregående tager udgangspunkt i at filmene er placere på en delt netværksmappe. I dette tilfælde ligger filmene på en Synology DiskSation med navnet "DS", i en delt mappe med navnet "Film".
Sådan opretter du en genvej til din delte netværksmappe
Hvis du på din Dune afspiller ikke allerede har oprettet en genvej til din delte mappe gøres det nemt med følgende trin.
Tænd din Dune, vælg "Sources" i toppen hvis andet er valgt.

På fjernbetjeningen, tryk på "POP-UP MENU" knappen, og vælg "Ny netværksmappe" i den dialogboks der kommer frem.

I feltet "Navn" angives det ønskede navn på genvejen. I feltet "Server" angives navnet på den netværksenhed den delte mappe er placeret på, i dette tilfælde "DS". I feltet "Mappe" angives navnet på den delte mappe, i dette tilfælde "Film". Kræver den delte mappe bruger og password oplysninger kan disse indtastes i feltene "Bruger" og "Kode". Vælg "OK" nå korrekt data er indtastet.
Bemærk at kræver mappen bruger og kode skal dette også konfigureres i MyMovies under indstillinger af "Dune Meta-data".

Der ligger nu en genvej til den delte mappe. Marker mappen og tryk "Ok" på fjernbetjeningen.

Du kan nu se en liste med mapper. Dels ligger der mapperne med filmene, alt efter hvordan du har valgt at organisere dem. Det er også muligt at du har lagt alle filmene i roden, det er også en mulighed. Har du konfigureret My Movies korrekt ligger der også en mappe med navnet "My Movies". Denne mappe er lavet af My Movies specifikt til Dune afspillere.

Trykker du "OK" på mappen kan du "browse" dine film med den meta-data My Movies har generet.

Tryk "OK" på fjernbetjeningen for at starte en film.

ønsker man "backdrops" af filmene, dvs. den blå baggrund erstattes med 720/1080P screenshots fra filmen kræver dette at man køber point. Mere om dette i den opsummerende artikel.
Sådan bruger du din iPad til at starte film på en Dune afspiller
Nedenstående guide er lavet med en iPad. Bemærk at samme funktionalitet også kan opnås med iPhone og Android enheder. For både iOS og Android findes en gratis udgave, til begrænset antal titler, og det er denne version der er benytte til denne guide.
Bemærk at iPad´en skal være tilsluttet samme netværk som Dune afspilleren for at nedenstående virker.
Installer "My Movies for iPad Free" på din iPad.
Første gang du starter applikationen skal du logge ind med den bruger der blev oprettet første gang du startede "My Movies Collection Manager" op.

Efterfølgende bliver du spurgt om du vil synkronisere din samling, her svare du naturligvis "Ja".

Efter synkronisering kan du se din filmsamling. Du kan vælge mellem de sædvanlige "views" inkl. "Coverflow".

ønsker du at starte film på din Dune afspiller skal denne tilføjes. Vælg "Indstillinger" i bunden, og vælg punktet "Fjernbetjening".

Vælg "Dune afspiller", og tryk "Konfiguration".

Vælg "Tilføj afspiller".

I feltet "Navn" indtastes det navn afspilleren efterfølgende skal vises med i App´en. I feltet IP adresse indtastes Dune afspillerens IP adresse (Du kan finde Dune afspillerens IP adresse ved at vælge "Opsætning" efterfulgt af "Netværk" i menuen på afspilleren). Tryk "OK" for at afslutte.

Når du nu i oversigten vælger en film vil der i øverste højre hjørne være en grøn "Afspil" knap. Denne knap starter starter filmen direkte på din Dune, har du flere afspillere tilføjet vil du have mulighed for at vælge imellem dem.

Du kan også benytte din iPad som fjernbetjening ved at vælge "Fjernbetjening" i bunden, har du flere afspillere er det også her muligt at vælge hvilken der skal styres.

5 Comments
Kenneth WedMore Lund
feb 13 2012 12:31
Men også en "aha" her, for min MyMovies på Dune er tom - så et eller andet sted i kæden må jeg jo gøre noget for lidt
TSS
feb 13 2012 12:42
Hele min pointe med denne "serie" af artikler er netop at MyMovies hurtigt bliver noget rod hvis man "skyder til højre og venstre". Men får man det sat rigtigt op fra start passer det sig selv fremadrettet.
Spacecow
feb 13 2012 14:21
Hvad er det iøvrigt for en Dune du selv har? Kunne godt tænke mig at prøve den.
TSS
feb 13 2012 15:22
Hvilken del af det tænker du på?
Ud over at det grafisk måske ligner er det et helt andet koncept. Kort fortalt har Dune lavet lavet en "Dune http" protokol, så du kan starte en film på din NAS med f.eks. "http://<dune IP>/playback?mediaurl=\example\film.mkv" (dette er på ingen måde den rette syntax).
Denne tilgang gør at, blandt andet My Movies, dels kan generere My Movies folderen som kan placeres uafhængigt af filmene, og dels kan gemme disse stier online.
Sammenlignet med plex er der ikke nogen server del her, det samme kan laves for f.eks. lokalt indhold.
TSS
feb 13 2012 15:22