View Other Content
Kategorier See All →
Søg artikel
Recent Articles
Recent Comments
-
Derfor har jeg solgt min Ma...Guest - apr 29 2012 16:40
-
Derfor har jeg solgt min Ma...Guest - apr 29 2012 16:33
-
Jailbreak din iPhone 4s og...Smoelgaard - apr 26 2012 12:26
-
Jailbreak din iPhone 4s og...Guest - apr 25 2012 14:57
-
Sådan ripper du Blu-Ray, DV...Guest - apr 22 2012 20:33
-
Sådan ripper du Blu-Ray, DV...Guest - apr 22 2012 16:46
Living Smart Tv 063 - Gmail Tips, Diskradar, Spiir, Live-Tweets
feb 17 2012 05:44 | Kenneth WedMore Lund in Living Smart Udsendelser
Jeg har haft den fornøjelse at opdage, at jeg kan spare 1.950 kr. på vores private budget ved en hel stribe "småting".
Det er ved ting jeg slet ikke havde forestillet mig at jeg kunne spare væk - mest fordi jeg ikke havde tænkt over at de små udgifter blev så stort et beløb, samlet set.
Specialkaffe, god rødvin, ekstra data-abonnement til min iPad osv. - mange bække små i den moderne husholdning. Besparelsen fandt jeg lidt ved et nyt, dansk website der ser ud til at være opstået ud fra TV3s programmer i Luksusfælden. Jeg viser her i udsendelsen hvordan jeg gjorde og hvordan du - gratis og let - kan se hvor meget DU kan spare.
En anden ting vi også bør spare på, er "email-stress". Alt for mange af os får alt for mange emails hver dag, der stresser os alt for meget. Jeg har personligt to praktiske tips, helt nede på jorden og uden hokus pokus, som kan mindske den stress man let oplever af en indbakke, der er tæppebombet med emails.
Stress og hjertebanken kan man også let få, hvis ens computer pludselig bryder ned - og ofte er det harddisken, altså computerens lagerplads, der "crasher", som man kalder det. En traditionel harddisk er en af de få bevægelige dele i en computer og derfor har den naturligt en begrænset levetid og specielt i en bærbar computer er den udsat fordi computeren flyttes meget og let kan få slag og stød. Derfor er det vigtigt at være lidt forudseende ved at teste harddiskens helbred med jævne mellemrum så du kan nå at skifte den inden den pludselig stopper med at fungere. Jeg viser her i udsendelsen hvordan du kan teste din harddisk med et computerprogram.
Vi skal også lige en tur omkring Twitter igen, for i forbindelse med opstarten på dette års X-factor på Danmarks Radio, går DR meget op i at foreslå seerne at "følge livetweets via hashtagget #x-factor undervejs" så jeg giver lige en lynhurtig guide til hvad "livetweets" og "hashtags" er, så du kan prøve det. Det er faktisk ret sjovt fordi det giver dig mulighed for at se, live, hvad andre synes om den pågældende sanger, lige når vedkommende er i gang - en form for fælles kommentering af udsendelsen, som den skrider frem.
Husk at du altid kan få de nyeste udsendelser på Living Smart iTunes podcast

11 Comments
B
feb 18 2012 16:52
Kenneth WedMore Lund
feb 18 2012 20:33
Valdemar Bonde
feb 19 2012 09:34
Venlig Hilsen
Valdemar Bonde
Smoelgaard
feb 19 2012 09:38