Jump to content

1) Modtag automatisk nye udsendelse som Podcast i HD-kvalitet via iTunes og 2) modtag her min ugentlig opsamling via email om seneste nyt
- - - - -

Living Smart Tv 059

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 21 december 2011 - 14:19

Udsendelse 59 er den sidste Living Smart TV-udsendelse inden jul og jeg tager i denne uge igen fat på det tidligere tema om at bruge iPad og lign. gadgets til specifikke ting i forskellige rum i huset.

I første omgang var det køkkenet og i denne uge er det soveværelset, hvor jeg giver et indblik i 2 gadgets og et sjovt website, jeg bruger i mit private soveværelse!

ZEO Sleeppartner har tidligere været omtalt i Living Smart TV som en gadget til at måle søvnen med. Hvis du interesserer dig for at sove godt, kan den nye version til kun den halve pris af den oprindelige model være lige noget for dig, men der er et par børnesygdomme, som du bør være opmærksom på, hvis du allerede nu bestiller den nye Zeo Mobile-version.

Withings har også været omtalt i Living Smart TV tidligere men her er der tale om badevægte, der fungerer vha. eks. en smartphone. Nu har samme firma lanceret det, de selv kalder den mest fantastiske gentænkning af en babyalarm, som på papiret ser fantastisk ud men til sine 3.000 kr. i pris falder komplet igennem og blev en af mine personligt største gadget-skuffelser i 2011. Se hvorfor i udsendelsen.

Sidst, men ikke mindst, viser jeg et rigtig sjovt, dansk website, som fortæller lidt om hvordan hackere bliver nødt til at tænke, for at bryde ind i de forskellige systemer. Sitet er lavet sådan at du selv skal vise, at du også kan tænke som en hacker, for at du kan komme gennem de forskellige trin af forklaringer. Det er mægtigt sjovt og utrolig udfordrende - personligt er jeg kommet til side 8 ud af 43 - stik den og vind en masse Kickstart DVD'er!

Hent også udsendelsen som podcast via iTunes her!

Dette indlæg er også lagt ind i artikeldatabasen her
:] Mvh Kenneth WedMore Lund
Living Smart TV & Kickstart DVD

Nyt: du kan nu downloade mit nye fotomagasin, "Kickstart Dit Kamera" her: http://www.livingsmart.dk/files/file/11-fotomagasinet-kickstart-dit-kamera-001-kameraudstyr/

computerundervisning for ældre

#2 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 22 december 2011 - 23:05

Så er udsendelse 059 online :)

Nyt: du kan nu downloade mit nye fotomagasin, "Kickstart Dit Kamera" her: http://www.livingsmart.dk/files/file/11-fotomagasinet-kickstart-dit-kamera-001-kameraudstyr/

#3 gaardmand

gaardmand

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 1 posts
  • LocationFredericia

Posted 23 december 2011 - 00:24

Hej Kenneth.
Jeg har lige set din udsendelse nr. 059 på DK4. Jeg kunne ikke lade være med at prøve det link du anmeldte sidst i udsendelsen - selvom klokken nu er et stykke over midnat.

Jeg nåede t.o.m. side 19. Nu rækker mine hacker-evner desværre ikke længere - måske er det nok til at få fingre I en DVD eller to.
Jeg har lagt screendumps under mit galleri.
Mvh. Svend Erik

#4 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 23 december 2011 - 08:51

Hej Svend

Ideer er at de er de, der kommer igennem, der deltager i konkurrencen og at man skal indsende skærmprint der viser at man ER kommet igennem (bare til kenneth@forlagetkickstart.dk) når - og ikke før - man har gennemført :)

De, der gennefører, deltager i lodtrækningen om en håndfuld af Kickstart-DVD'erne :)

#5 webbi

webbi

Advanced Member

• Kickstart-medlem
  • PipPipPip
  • 44 posts

Posted 23 december 2011 - 11:29

Hej Kenneth,

Super program som altid :) Jeg er sgu glad for, at jeg ikke købte den baby monitor alligevel.

Blot til info, så udtales Withings "why-things" - wi er taget fra wifi.......

Hav en rigtig god jul :)

#6 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 23 december 2011 - 12:03

Hej Webbi

Tak for skulderklappet - det med wi/why-things had jeg hørt før, ja - der er åbenbart mange der siger det på forskellige måder :)

Også en god jul til dig ;)

#7 Mads Frimann

Mads Frimann

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 3 posts

Posted 26 december 2011 - 00:38

Man kan hvis der skulle mangle at være overført noget af ens søvndata bare trykke når den er i gang med at optage ens søvn på den lille knap på pandebåndet så sender den al søvndataen fra ens nat til iphonen igen. faktisk kan man hvis man ikke har brug for vækkeuret bare når man gå i seng tage pandebåndet på og så når man lægger sig trykke en gang på båndets knap og så trakker den om morgen åbner man så appen som man ville normalt og sætter den til at trakke ens søvn hvis man så trykker på knappen øverføres det hele :D

#8 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 26 december 2011 - 06:07

Alletiders, Mads - tak for tippet !

#9 Mads Frimann

Mads Frimann

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 3 posts

Posted 26 december 2011 - 08:27

så lidt men synes altså at det derfor kræver en lille note i næste program eftersom du næsten degradere zeo'en til et stykke legetøj kun på grund af den fejl, som jeg forresten ALDRIG har haft selv.
ps. de små problemer jeg har haft fx da min søvn hvor jeg fik en ZQ på 179 ikke ville uploade var de super behjælpelige og rigtigt hurtige til at få det til at virke igen :D

#10 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 26 december 2011 - 11:29

WTF!?!?!?! 179? Det må svare til at gå i vinterhi en uge :D

#11 Mads Frimann

Mads Frimann

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 3 posts

Posted 26 december 2011 - 21:42

de har en Zeo UK facebook gruppe hvis det er :)
har også lavet en på kun 173 :P

#12 Pjerrotsb

Pjerrotsb

Member

• Medlem
  • PipPip
  • 15 posts

Posted 28 december 2011 - 23:07

Hej Kenneth
elsker dine programmer og ha set stort set alt du har lavet, og kunne dog heller ikke lade være at prøve hacker spillet.
det er mega fedt. det tog mig ca. 5timer og 30 min. men nu har jeg også gennemført hvad gør jeg nu med mit skærmprint.

Ps. vil gerne have den om ipad da jeg selv har en :DE

#13 Pjerrotsb

Pjerrotsb

Member

• Medlem
  • PipPip
  • 15 posts

Posted 28 december 2011 - 23:08

har*
5 timer*
:D*

#14 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 29 december 2011 - 07:47

View PostPjerrotsb, on 28 december 2011 - 23:07 , said:

det er mega fedt. det tog mig ca. 5timer og 30 min. men nu har jeg også gennemført hvad gør jeg nu med mit skærmprint.

Tak :)

View PostKenneth WedMore Lund, on 23 december 2011 - 08:51 , said:

Ideer er at de er de, der kommer igennem, der deltager i konkurrencen og at man skal indsende skærmprint der viser at man ER kommet igennem (bare til kenneth@forlagetkickstart.dk) når - og ikke før - man har gennemført :)

0 user(s) are reading this topic

0 registrerede brugere, 0 besøgende, 0 søgemaskinebotter