Jump to content

computerundervisning for ældre

Kickstart Dit Kamera 005 - Macrofotografering

• Please log in to reply
Der er 1 svar til dette emne

#1 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 10 februar 2012 - 07:00

EKSTRAUDAGVE med 22 minutter mere fototur end du så på TV!

Vi går i frøperspektiv og finder macroobjektivet frem til close-up-fotografering!

En disciplin, som mange fotografer falder pladask for, er fotografering af små ting, planter og dyr - også kalder "makrofotografering".

I denne udsendelse skal vi se på udstyr, teknik og billedredigering af close-up billeder.

I forhold til udstyr, så har mange kompaktkameraer mulighed for macrofotografering, men vil man et skridt videre, foretrækker mange at bruge et spejlreflekskamera (dSLR) men en rigtig makrolinse på som objektiv.

Udstyret er dog ikke alt og jeg giver derfor en mængde tips og tricks til hvordan du så rent faktisk TAGER de gode billeder, når du skal helt, helt tæt på en myre, en vintergæk på vej op af jorden eller måske en øjenvippe på det mere abstrakte foto.

Turen denne gang går til det fantastisk flotte skov- og strandområde ved Tirsbæk Slot i Vejle.

Når vi kommer tilbage, hjem i studiet, viser jeg hvordan man kan redigere og udskrive/fremkalde macrofotos så de egner sig til at hænge op på væggen hjemme i stuen!

Tilmeldig din Kickstart Dit Kamera podcast på iTunes og få nye udsendelser automatisk !
:] Mvh Kenneth WedMore Lund
Living Smart TV & Kickstart DVD

Nyt: du kan nu downloade mit nye fotomagasin, "Kickstart Dit Kamera" her: http://www.livingsmart.dk/files/file/11-fotomagasinet-kickstart-dit-kamera-001-kameraudstyr/

computerundervisning for ældre

#2 andrea

andrea

Advanced Member

• Medlem
  • PipPipPip
  • 467 posts

Posted 19 marts 2012 - 19:10

her slettet mit indlæg

0 user(s) are reading this topic

0 registrerede brugere, 0 besøgende, 0 søgemaskinebotter