Jump to content

1) Modtag automatisk nye udsendelse som Podcast i HD-kvalitet via iTunes og 2) modtag her min ugentlig opsamling via email om seneste nyt
- - - - -

Living Smart 064 Bose Qc 15 + Ipad Dock Fra Logitech + Iqniter + Nas

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 01 marts 2012 - 18:46

I denne uge handler det om et par spændende hovedtelefoner, en lækker iPad holder, et smart program til fitnessfolket og så starter jeg den nye miniserie om netværksharddiske.

Hvis du har prøvet at sidde i en flyver med snorkende nabo eller kører meget i tog med dertil hørende rumlen, så ved du, at stilhed kan være fantastisk. Bose laver nogle hovedtelefoner, som mindsker baggrundsstøjen ud over at de naturligvis også kan spille musik. Men - er det noget der dur? Det afslører jeg i anmeldelsen af Bose QC 15 i udsendelsen!

iPad 3 er på trapperne og ligesom da iPad 2 kom, valgte mange at beholde den gamle iPad og lade eks. børnene "arve" den som mediecenter til deres værelse. Det kan være en fordel med bedre lyd, mulighed for at sætte et TV til og måske også i det hele taget en holder, der kan lade iPad'en op. Derfor anmelder jeg Logitech iPad AV-dock til iPad, som netop gør det muligt at tilslutte en ekstra skærm (såsom et TV) samtidig med at den har indbygget højttalere med meget bedre lyd end iPad'en i sig selv har - og så lader hele pivetøjet op samtidig. Til 600 kr. lyder det som en "no brainer" - men se resultatet af testen her i udsendelsen.

I efteråret kørte jeg en længere serie af indslag om fitness på den smarte måde - eks. hvordan man kan bruge sin smartphone som træningsmakker på løbeturen eller hvordan man kan holde styr på kalorierne og vægten med skræddersyede websites. Men hvad nu hvis man ikke er den der trænes, men er den der træner andre? Jeg kikker på det danske iQniter, som er et mægtig godt værktøj hvis du skal sætte undervisningstimer sammen i eks. spinning. iQniter gør det muligt at variere dine programmer på den smarte måde og det hele styres online! Se med i gennemgangen her i udsendelsen.

Til sidst i udsendelsen kikker jeg lidt frem på den kommende miniserie om netværksharddiske. Inden for de sidste par år er det blevet en folkesport for mange familier at dele fotos, musik og film internt i huset ved hjælp af en NAS - altså en netværksharddisk - men for mange er der lige en teknisk hurdle der skal overvindes, for hvad skal man bruge, hvordan sætter man det op og hvordan bruger man det rent faktisk i hverdagen? Det viser jeg de næste 4 Living Smart TV-udsendelser.

Hent udsendelsen som podcast på iTunes !
:] Mvh Kenneth WedMore Lund
Living Smart TV & Kickstart DVD

Nyt: du kan nu downloade mit nye fotomagasin, "Kickstart Dit Kamera" her: http://www.livingsmart.dk/files/file/11-fotomagasinet-kickstart-dit-kamera-001-kameraudstyr/

computerundervisning for ældre

#2 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 02 marts 2012 - 06:52

Flere har allerede spurgt til "hvad hulen dét nu er for en sort PC der står i baggrunden" :)

Det er en http://www.mm-vision...2&type=pcsystem som jeg har anskaffet for at kunne videregive lidt mere på dén front også - ikke mindst i forbindelse med kommende Win 8 som jeg - hånden på hjertet, sorry Steve - synes ser rigtig spændende ud OGSå ........ men også fordi jeg nu er i gang med en række undervisnings-DVD'er til ældre og de skal helst se et for dem kendt skærmbillede (og det er for deres vedkommende Windows) :)

Personligt har jeg nu brugt PC'en med Win 7 i en måned (lige præcis i dag, faktisk) og er fuldt ud tilfreds med det - Apple ER mere elegant og "smooth", men Win 7 er slet ikke så ringe endda :)

Nyt: du kan nu downloade mit nye fotomagasin, "Kickstart Dit Kamera" her: http://www.livingsmart.dk/files/file/11-fotomagasinet-kickstart-dit-kamera-001-kameraudstyr/

#3 andrea

andrea

Advanced Member

• Medlem
  • PipPipPip
  • 467 posts

Posted 02 marts 2012 - 09:46

hej

jeg har tit tænkt på hvad det er for en hvid box du har mellem dine skærme.
har tit kikket på den men glemmer og spørge.

#4 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 02 marts 2012 - 10:09

Det er en stand-alone DVD-optager.

http://reviews.cnet....7-31980133.html

:)

#5 mlykke

mlykke

Member

• Medlem
  • PipPip
  • 13 posts

Posted 02 marts 2012 - 23:05

Fint at du anmelder hovedtelefoner - Det er et område folk godt kunne bruge noget hjælp til. Men din anbefaling af Dr. Dre Beats er ikke velvalgt... De hovedtelefoner er langt mere branding end de er reel god lyd. Bevares, de lyder da bedre end de standard hovedtelefoner der kommer med din iPod men de lyder på ingen måder virkelig godt og til prisen er de decideret elendige hvis du sammenligner med hvad der ellers findes.
Så undlad venligst at anbefal de tåbelige Beats som så frygtelig mange har købt pga. design og god branding... Du kan finde hovedtelefoner til den halve pris som spiller MEGET MEGET bedre.
Fx Beyerdynamic DT-770 Pro, Shure SH840 og lign. som koster ca. 1100-1300 kr som spiller bedre end Beats på alle tænkelige måder.

Du kunne overveje et program fokuseret på lyd med test af en god stak ORDENTLIGE hovedtelefoner.

#6 Søren K. Andersen

Søren K. Andersen

Member

• Medlem
  • PipPip
  • 16 posts

Posted 03 marts 2012 - 07:40

Super udsendelse - glæder mig allerede til de næste.
Er selv på udkig efter en Apple TV - men lad os nu se om det skal være den. Apple TV har forøvrigt været i restordre de steder jeg normalt kigger, men det er måske held i uheld, der kommer tilsyneladende snart en 3'er.

#7 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 03 marts 2012 - 08:15

Mlykke: nu er lyd jo subjektiv og til den type musik jeg hører, synes jeg Beats lyder kanon :)

#8 mrborg

mrborg

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 2 posts

Posted 03 marts 2012 - 16:50

Lige et enkelt indspark omkring Logitech iPad AV-dock og Apples iPad2 Dock (super at tage emnet op).

For hvilken dock er mest ideel til sin iPad?

Jeg har selv en iPad2 og har også Apples værste design flop til dato, nemlig iPad2 Dock'en. Her har Jony Ive og Steve Jobs virkelig skudt ved siden af på design siden. For hvor smart er det at designe et Smart Cover og så glemme at teste det med iPad2 Dock'en (for dock'en må være designet først). For man må først afmontere Smart Coveret for at kunne sætte iPad'en i Dock'en (eller lukke coveret efter den er i Dock'en), hvilket ikke er smart. Har man så et Back Cover på iPad'en også så er det helt slemt og Dock'en er ubrugelig (det burde næsten fremgå af indpakningen, når man køber en iPad2 Dock til over 200 spir).

Nej, hvad er så den ideelle iPad2 Dock (hvis man både har Smart Cover og måske et Belkin Back Cover)?.

Jo, det er en iPad1 Dock såmænd. Den lidt tykkere iPad1 svarer næsten til en iPad2 med Back Cover. Og derudover stikker Dock'en ikke op foran selve iPad'ens front og derved er det såmænd muligt at åbne og lukke Smart Coveret mens iPad'en står i Dock'en. Og hehe en iPad1 Dock er sjovt nok langt billigere end en iPad2 Dock.

Men er der andre gode Docking-alternativer, så vil jeg da gerne høre mere om det - tror også andre gerne vil.

Vh. Mr. Borg.

PS. mht. TV Streamer - så synes jeg Boxee Box vinder pga. alsidighed (super mange Apps og kan vise alle formater), fuld-tastatur-remote, AirPlay, HDMI og ikke mindst at der findes en gratis SlingBox-App (Har du testet SlingBox Pro HD Kenneth?).

#9 NielsenDK

NielsenDK

Advanced Member

• Medlem
  • PipPipPip
  • 133 posts
  • LocationGentofte

Posted 03 marts 2012 - 16:57

Synes det var nogle gode anmeldelser - især Logitech's iPad dock, som familien her har stor glæde af - hver dag.

Og så synes jeg det er nogle gode emner som kommer i de næste udsendelser, som diverse streaming bokse og netværks harddiske.

Keep up the gooood work Kenneth :)

#10 Kenneth WedMore Lund

Kenneth WedMore Lund

Administrator

• Admin
  • 3.904 posts
  • LocationVejle

Posted 03 marts 2012 - 17:41

Tak :)

Jeg har endnu ikke testet Slingbox :)

#11 Niels Kim

Niels Kim

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 1 posts

Posted 26 april 2012 - 11:45

Tak for anmeldelsen af QC15. Et par kommentarer - Perfekt med en lang ledning når jeg sidder i sofaen og er tilsluttet tv, eller det faste stereo anlæg. Godt at der er et stik som sættes i hovedtelefonen, så kan ledningen skiftes hvis den knækker. I nogle hovedtelefoner er der ikke stik, og så skal der skilles ad og loddes.

0 user(s) are reading this topic

0 registrerede brugere, 0 besøgende, 0 søgemaskinebotter