Hvad betyder en professionel hjemmeside for din virksomhed?

0
114

I alle brancher reageres der mere positivt fra brugerne og kunderne, hvis virksomheden også har en professionel hjemmeside. Dette kan enten bare være en cv-side, mindre informationsside eller en stor webshop. Det giver bare et bedre indtryk af virksomheden, når deres hjemmeside er professionel og godt sat op. I denne artikel vil jeg forklare, hvordan det kan gavne, hvis du har en moderne og veludført hjemmeside til at støtte op om din virksomhed.

Lav selv hjemmesiden

Hvis du vælger selv at lave hjemmesiden, skal du være opmærksom på, at der kan være en del faldgrupper og en del du skal sætte dig ind i. Her står du altså for alt design, opsætning og funktioner helt selv. Er det en webshop står du også selv for integrationer til betalingsgateway, fragt samt opsætning af produkter. Afhængig af størrelsen på din side, kan dette godt være en rigtig stor opgave at gabe over, hvis man ikke ved ret meget om det i forvejen. Samtidig er det utrolig tidskrævende, så her skal du gøre op med dig selv, hvor meget din tid reelt er værd i forhold til, hvis du skulle betale dig fra det.

For ikke nok med alt dette, så passer webshoppen/hjemmesiden jo ikke altid bare sig selv. Der skal opdateres og sørges for de opdateringer ikke giver problemer. Med denne løsning har du så dog kun udgifter til webhotel, domæne og eventuelle betalingsgateways / fragtsystemer der skal til. Der er ingen udgifter til at få hjemmesiden lavet, da du selv står for det hele.

Og ser hjemmesiden så også professionel ud bagefter? Er den moderne? Er den nem at opdatere når tiderne skifter? Har du kendskaberne til at kunne . lave en hjemmeside der bare konvertere. Sidder knapperne rigtigt? Er der nok af dem? Er der nok call to actions? Er der sat sporing op, så du overhovedet kan måle alle disse ting? Alt sammen spørgsmål du skal stille dig selv, om ikke et bureau vil være bedre udrustet til at varetage denne opgave – Det er ikke altid tilfældet, men mange gange er pengene givet rigtig godt ud.

Fordele: Ikke nær så mange udgifter. Du står helt selv for det og har derved fuld kontrol.

Ulemper: Går du i stå eller mister tråden har du tabt meget tid, som kunne have været brugt andetsteds. Er du ikke så teknisk eller har ret meget viden kan det også være en stor mundfuld at vælge tema/CMS o.l. da der er rigtig mange at vælge imellem. Får du nu også valgt den rigtige?

Få et webbureau til at lave hjemmesiden

Her får du alt ekspertisen og nogen der (forhåbentlig) ved hvad de laver – Der skal man selvfølgelig vælge det rigtige for en selv og være sikker på bureauet kan klare opgaven. Er du i tvivl om, hvad en hjemmeside som din vil komme til at koste, så kan du rigtig hurtigt udregne din nye hjemmeside pris her. Så ved du i hvert fald hvad du skal holde det op i mod, når du surfer rundt. Din engangsbetaling til bureauet består i at betale for tiden designeren skal bruge for at sætte det op, du skal stadig betale for hosting, betalingsgateway (til webshops) samt domæne.

Fordele: Du skal ikke bruge nær så meget tid i forhold til designet. Du kan få det skræddersyet lige til dine behov. Bureauet ved hvad der kan og ikke kan lade sig gøre og hvorledes funktionerne i så fald skal sættes op. De er vant til at lave hjemmesider der konvertere, og kan derved også guide dig i designet.

Ulemper: Koster mere end “lav det selv” metoden, men kan i sidste ende spare dig både tid og penge, hvis det gøres ordentligt med det samme. Uden en hosting aftale med support / abonnementsløsning koster det ekstra skulle der opstå problemer med opdateringer e.l. efterfølgende.

Konsekvenserne

Konsekvenserne af, at du ikke har et professionelt site kan betyde, at du ikke får nær så mange kunder, da ingen kan finde dig (hvis du ikke har nogen) eller de ganske enkelt fravælger dig da du ikke ser troværdig nok ud. Vi får mange kunder, der skal have genopfrisket deres hjemmeside og derved får et større salg eller flere henvendelser.

Dette er både på baggrund af en modernisering af deres i forvejen uddaterede hjemmeside, men især også fordi der så tænkes konverteringsoptimering ind – Her kigger vi især op call to actions på hjemmesiden, hvordan ligger knapperne i forhold til hvor nemt det er? Hvor ligger formularene og skal vi have flere? Hvad beder de om? Derudover får vi selvfølgelig også tracket på det hele, så vi kan se, hvor trafikken kommer fra og hvordan de opfører sig.

Grundende er mange til at få lavet en ny side, hvis den gamle ikke virker ordentligt mere og virksomheden er gået i stå, eller hvis hjemmesiden bare trænger til et friskt pust, så kan det altså være en rigtig god investering at få lavet en professionel hjemmeside ved et webbureau.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here