Sådan optimerer du dit e-handelswebsted til SEO

0
488

Hvis du driver en e-handelsbutik, så ved du, hvor vigtigt det er at dukke op på søgemaskinernes resultatsider. Hvad er et websted trods alt værd, hvis ingen kan finde det? Det er her, søgemaskineoptimering kommer ind i billedet. 

SEO er processen med at optimere dit websted til Google og andre søgemaskiner med det formål at opnå højere niveauer af webtrafik og forbedre din konverteringsrate. Selv om det måske lyder som en mundfuld, skal du ikke bekymre dig – vi er her for at hjælpe dig. I dette blogindlæg giver vi dig et lynkursus i SEO for e-handel og viser dig, hvordan du kan begynde at gøre dit websted mere synligt på søgeresultatsiderne.

Ønsker du yderligere inspiration kan du ogs finde gode tips og tricks i her: https://www.inspirationsbasen.dk/hvordan-man-oeger-synlighed-paa-google-ved-hjaelp-af-soegemaskineoptimering/

Trin 1: Lav din søgeordsforskning

Hvis du vil have din e-handelsbutik til at dukke op i relevante søgeresultater, skal du sørge for, at du bruger de rigtige søgeord på hele dit websted. Keyword research indebærer at finde ud af, hvilke termer og sætninger dine potentielle kunder bruger, når de foretager søgninger på nettet i forbindelse med dine produkter eller tjenester 

Der findes en række forskellige værktøjer, du kan bruge til at foretage din søgeordsresearch, men vores personlige favorit er Googles søgeordsplanlægningsværktøj. Dette værktøj er gratis at bruge, og det giver detaljerede oplysninger om søgeordsmængde, konkurrenceniveau og foreslåede budpriser. Når du har identificeret et par potentielle søgeord, er det tid til at begynde at indarbejde dem på dit websted 

Trin 2: Optimer dine produktsider 

Dine produktsider er nogle af de vigtigste sider på dit websted, når det kommer til SEO. Ikke alene skal disse sider være informative og engagerende, men de skal også være optimeret til de rigtige søgeord 

Når du optimerer dine produktsider, er der nogle få nøgleelementer, som du skal fokusere på 
– Sidetitler: Sørg for, at hver af dine produktsider har en unik titel, der indeholder et eller to af dine målnøgleord 
– Metabeskrivelser: En velskrevet metabeskrivelse kan gøre underværker for din klikrate. Sørg for at inkludere et eller to af dine målnøgleord i hver metabeskrivelse, så Google ved, hvad din side handler om.  
– Produktbeskrivelser: Ud over at inkludere søgeordsrige titler og metabeskrivelser skal du også sørge for, at dine produktbeskrivelser er effektive. Det er trods alt her, potentielle kunder vil gå hen, hvis de vil have flere oplysninger om det, du sælger. Sørg for, at mikroteksten er både informativ og overbevisende; husk, at du ønsker, at folk ikke blot skal finde dine produkter, men også købe dem! 

Trin 3: Udgiv nyttigt blogindhold 

Ud over at optimere dine produktsider er en anden god måde at få mere trafik på at udgive nyttigt blogindhold, der er relevant for det, du sælger. Dette vil ikke kun hjælpe dig med at tiltrække organisk trafik fra folk, der søger efter oplysninger om dine produkter eller tjenester, men det kan også hjælpe dig med at opbygge backlinks – links fra andre websteder tilbage til dit – hvilket kan forbedre din SEO-indsats yderligere. 

Hver gang du udgiver et nyt blogindlæg, skal du dele det på de sociale medier og inkludere et link tilbage til dit websted i indlægget, så folk nemt kan finde tilbage til din onlinebutik. Du kan endda prøve at sende gæsteindlæg på andre hjemmesider med stor trafik for at give dine blogindlæg et endnu bredere publikum og tjene flere backlinks, mens du er i gang! 

Konklusion: Ved at følge de tips, der er delt i dette blogindlæg, kan du begynde at gøre dit e-handelssite til søgemaskiner som Google og tjene større webtrafikniveauer . Bare husk at fokusere på at lave grundig søgeordsforskning, optimere produktsider og udgive nyttigt blogindhold, og du vil være på vej til succes i søgemaskinerne på ingen tid!

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here